Årets julklapp. 2009

Jag tittar på tv om viktiga ting,
det som sker går bara runt i en ring.
(
Det är mycket ondska i världen idag,
våldet ökar,tycker i alla fall jag.
(
Men man sitter och tittar som om ingenting hänt,
och förtränger den fasa man faktiskt känt.
(
Sen börjar dom snacka om julens ting,
jag tittar på skärmen fattar ingenting.
(
Mitt i något viktigt så bryter dom av,
men på teven har jag inga större krav.
(
Dom ska avslöja en hemlighet,
vad det är det ingen vet.
(
När dom bär in ett paket,då börjar jag skratta,
för årets julklapp blir en spikmatta.
SLUT
(
Denna dikten skrev jag på en permis till lägenheten då dom skulle visa årets julklapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0