Nu är det godnatt.

En helt underbar jul har jag och min son haft,det är bara en underbar julklapp att vi två får vara tillsammans tycker jag och det sa han till mig flera gånger med så det var ömsesidigt och det gör mig så glad.
Jag fick en stor och en liten handduk och en morgonrock av honom och förmodligen av pappan också men det har jag ju velat ha länge så jag blev faktiskt glad.
Och av mig hade han redan fått en mobil,men fick i alla fall ett presentkort på 400 kronor på JC och det verkade han nöjd med och min man har ringt två gånger idag och det gör ju det hela ännu bättre.
Vi åt julmat och mådde gott och fick sen julklappar från hemmet,jag fick en bok och en väska och det var ju värkligen på tiden för min gamla hade inget blixtlås och gick inte och knäppa och sen stank den djur,eller hund rättare sagt,så den blev jag jätte glad för,så tack hemmet för ni gör så mycket för oss intagna,ni är otroliga.
Sen finns det ju dom som bara skall klaga,men i detta gäng så har hon inget att hämta det är ett strålande gäng här nu,jag trodde jag var knäpp som retade mig på C kan vi kalla henne,men jag märker att jag inte är ensam.
Min son sa innan jag hann yttra mig att det värsta han visste var sånna människor som aldrig är nöjda utan uttalar sig om exempelvis julmaten,nä fy sånna ska inte få fäste i mitt sinne dom bara förstör för alla,så låt dom gå runt med sin negativa energi och må dåligt själva mig ska dom inte stjäla något ifrån i alla fall.
Sen vid sex tiden på kvällen gjorde vi oss i ordning för att köra Allex hem och sen fortsätta till NA-möte vi var ett litet tappert gäng som åkte iväg och det var några tappra där med så vi var ett litet mysigt gäng som behövde varandra.
Ikväll på mötet pratade jag lite mer än jag brukar för jag kände att det var så att jag behövde det.
Men det var ytterst lite men det går ju åt rätt håll.
Denna julafton kommer jag nog alltid att minnas,för det är första julen som det är helt lugnt för mig och inget stör mig,jag har firat jul på behandlingshem förr men det har varit jobbigt och återfall,så aldrig riktigt frisk har jag varit,så jag får väl tacka mig själv för att jag gav mig denna chans och till hemmet som verkligen är måna om att vi ska ha det bra,tack för att ni är mänskliga.
Nu avslutar jag med en julkram och ett god natt till er alla där ute och hoppas att ni har haft en underbar och mänsklig jul och tack och god natt hemmet vi ses i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0