Nu var det ett tag sen.

Ni skulle sett mig i morse när jag lämnade lägenheten som jag varit i i två nätter,det hade kommit en himla massa snö plus att blasket från igår hade fryst på så det var halt som attan,jag gick som en gungande anka med väska och hela kittet,ingen rolig promenad till bussen,för när jag säger att jag hatar halka så är det inte nog jag avskyr halka som pesten och det säger mycket.
Men jag hade tur för vid busshållplatsen så stog en personal som också blivit försenad,så vi tog följe.
När vi gick av bussen på rätt destination så bar hon min väska och jag höll henne benfast under armen och då kändes det genast tryggare.
Vi får väl se hur det blir nu med gruperna där nere i huset,jag gillar inte alls att springa fram och tillbaka.
Men,men man får nog göra det ändå.
Jag har haft samtal med min kontakt person innan i förmidags och det känns alltid bra att ha det,fast det funkar bra just nu,för jag tror att det är mycket samtalen och grupperna som gör att jag fungerar så bra som jag gör.
Sen Hade vi ART-grupp,där vi idag tog upp självförtroende och självkänsla och då skulle vi exempelvis säga tre saker som vi tyckte var roliga att göra och sen en person som vi skulle velat lära känna,platser vi gillade att vara på,jag kom mer tyvärr inte på alla saker vi skulle skriva ner just nu,men det var intressant resultat.
Vi höll på ganska länge och samtidigt så bestämde vi jag och min andra kontakt person att vi skulle åka ut en sväng och handla en skrivare till mig och då passade jag på att handla en julklapp till min son med,det talar jag inte om vad det var för jag vet inte om han läser detta eller inte och om han gör det så får han ju reda på vad han skall få.
Jag handlade också nytt gurgel vatten på apoteket,men vi såg att det var alkohol i det så det fick jag inte ha på rummet utan i skåpet på kontoret,men det spelar ju ingen roll.
Jag gurglade mig innan tillsammans med en personal och blåste direkt efter av ren nyfikenhet och då blåste jag 2,89 promille det var inte lite det.
Jag är lite orolig att jag kommer få värk i en annan tand eller något sånt för det gör ont och är svullet i käkbenet på andra sidan,men det är inte tandvärk jag har men jag kan tänka mig att det är på väg att bli,ska jag aldrig få vara smärt fri,det kanske är min lott att ständigt ha ont någonstans.
Jag tog ju vaccinet igår och där blev jag inte ett dugg dålig,så där klarade jag mig,jag var ju så orolig att jag skulle vara en del av den procent som blev dåliga,men tji fick jag och det var ju tur.
S eller förra granne har blivit tvingad att flytta tillbaka till huset igen,det gjorde henne inte glad,hon drack visst lysterin igår,men talade denna gång om det för personalen,hon är en mycket konstig figur.
Nu tror jag mig ha hittat mitt nya offer som hack kyckling och tyvärr blir det S.
Hon har inte gjort ett handtag idag utan valt att sova hela dagen,det är ju inte sunt.
Om hon inte skärper till sig så kommer hon att hamna helt utanför gruppen och det är aldrig bra.
Jag avslutar här och kommer in en kortis för att säga god natt sen,kram så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0