Du bor i mitt hjärta. 2005

När solen vägrar titta fram,
och allting går emot mig.
Jag känner faktiskt ingen skam,
men jag vill vara hos dig.
(
Jag ger inte upp,tro aldrig det,
jag är bara lite uppgiven.
När molnigheten är allt vad jag vet,
så är nedstämdhet inte överdriven.
(
Men en solglimt har jag i min själ,
det är du min sköna.
Med dig i handen blir allting väl,
tänk att omfamnas djupt i det gröna.
(
En dikt om saknad skriver jag,
för du i mitt hjärta bor.
Så du finns ju i mig vilket välbehag,
då blir ej saknaden så stor.
SLUT
(
Jag skrev ett gäng kärleksdikter när jag satt inne till en kille som jag varit tillsammans med en kortare period och som åkte in samtidigt med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0