Ett tussmoln. 2009

Tänk att ha små tussmoln uti magen,
att längta efter någon man har kär.
Ja,molnen finns på plats där hela dagen,
och på natten i drömmarna du är.
(
Du finns alltid med mig dag som natt,
förvirrad av att inte ha dig när.
Det känns ibland som jag har blitt besatt,
åh,min älskling om du ändå vore här.
(
Här på rummet så är det väldigt lugnt,
men utanför så blåser en kall vind.
Att bära all min saknad är så tungt,
kom älskling och lägg handen på min kind.
(
Jag satsar allt nu för att det ska gå,
vi är så långt ifrån varann just nu.
Men mitt hjärta det fortsätter att slå,
det knackade nyss,åh,om det ändå vore du.
(
Min egen kamp den måste jag själv sköta,
och den är hård och svår det känns ibland.
Jag kämpar på och när kinderna är blöta,
så drömmer jag om vårat kärleks land.
(
Nu blir jag stark,när känslor börjar vakna,
och fötterna dom är på säker mark.
Vad vore livet om man inte vågar sakna,
vad vore livet om känslan ej var stark?
(
Jag sitter här och skriver mina dikter,
en tanke far så fort genom min själ.
Att som det är så har jag faktiskt plikter,
att vårda mig så att jag kan må väl.
(
För jag ser fram emot när jag dig möter,
att krypa in i din varma ljuva famn.
Om jag nu rätt mig själv nu noga sköter,
får höra dig så ömt viska mitt namn.
(
Att ha ett litet tussmoln uti magen,
är ganska skönt om känslan den är sann.
Jag hoppas jag får ha det tills den dagen,
du är hos mig min underbara man.
SLUT
(
Nu är tiden i kapp nu är jag på hemmet och saknar min man och den saknaden blir nog inte mindre med åren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0