Huvudet högt. 2005

Vi har tagit oss ända upp till toppen,
man kan inte stanna kvar här inne.
Det är något som spritter i kroppen,
vi vill inte leva kvar som ett minne.
(
Jag har lärt mig ett sätt,
när jag bestämmer mig för att gå.
Har jag bestämt att göra det lätt,
huvudet högt och vandra på.
(
Jag vill inte sitta här,
jag vill vara ute i världen.
Jag ska hålla mitt ord jag svär,
och smida på den heta härden.
(
Nu håller jag huvudet högt vill jag lova,
det är det ända jag kan göra.
Fast det blir ganska svårt att sova,
men det blir lättare att höra.
(
Min är dagen,den skall jag fånga,
din är natten min kära.
Fy vad dagarna blir långa,
när jag ej får va dig nära.
SLUT
(
Det finns ingenting som man gör så mycket i ett fängelse som att sakna,det blir så påtagligt då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0