Mind fulness.

Vi har precis haft KBT-grupp vi var eller är en liten grupp just nu idag var vi två plus personalen för den nya tjejen var på utredning.
Mind fulness,eller att vara medvetet närvarande.
Att känna till och leda sitt inre.
Olika sätt att vara man kan styras av: Förnuft,känsla och visshet,där jag varit en inbiten känslo styrd människa,men som på senare tid blivit bytt till tanke människa,men det man ska sträva efter att uppnå är ju visshet så både tanke och känsla slås ihop då känner man sig nöjd med sina beslut och dom blir ofta bra.
Sen pratade vi om acceptans,som menas att välja att se,ha och stå ut med både den inre och den yttre verkligheten utan att fly,undvika,förvränga eller döma den och att handla uti från denna verklighet.
Det sysslas mycket med det här på hemmet och det är bra,man har väldigt mycket exponerings övningar.
Gruppen var jag mycket nöjd med idag.
I eftermiddag ska det finnas så vi kan gå en tips runda,det är alltid kul och i kväll är det biljard turnering jag satte upp mig på den jag som aldrig spelat biljard i hela mitt liv,men då har jag ju heller inga krav på hur bra jag ska vara,så det ska bli kul att se hur det går.
Jag avslutar här och går in på blocket och kollar lägenheter hej på er vi ses senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0