Nu åker hon i morgon.

Klockan sju i morgon bitti så blir jag äntligen av med M och jag lovar er att hemmet kommer bli något helt annat när hon har åkt den lilla intrigmakerskan,det ska bli så skönt.
Jag gick min promenad själv idag med,sen hade vi gemensam samling så vi fick skriva upp oss på det som händer i veckan till torsdag.
Jag skrev bara upp mig på en sak och det var handlingsturen i kväll men den struntade jag i ändå och lämnade kortet till personalen för att följa med på den turen med en massa olika viljor bara för att ta ut pengar verkar ganska onödigt tycker jag.
Jag längtar till i morgon för då ska jag iväg till lägenheten på permis.
Efter samlingen gick vi ner till vårat hus och hade KBT-grupp,som i dag handlade om borderline sjukdomen.
Många i gruppen har diagnosen borderline men inte jag,men jag känner igen mig i en del bitar som betecknar sjukdomen,som att känna in andras känslor och omvandla dom till mina egna,som jag gjort mig olycklig på många gånger.
Det är intressant att prata om olika sjukdomsdiagnoser,för dom flesta här har dubbel diagnoser så att kunna lite om dom olika sjukdomarna är ju inte helt fel.
Sen efter gruppen direkt upp till min kontaktperson och ha samtal så jag hann inte in och skriva något inlägg.
Sen var det dags för mat,det var kycklinggryta med ris smakade mest vatten,men jag åt ändå två portioner,vi har lite otur denna vecka för våran kock är sjuk och han som brukar jobba istället var upptagen på annat håll,men han kunde visst i morgon.
Sen gick jag och sov en stund,fram till avskedsfikat för M,som bestod av maräng swisch eller hur det stavas.
Det var gott men om jag hade fått bestämma så hade vi firat ännu mer för nu försvinner hon ur våra liv,i allafall mitt,för jag har varit så smart att jag inte gett henne mitt nummer,så mig kommer hon inte att ringa,hurra.
Jag är lite,eller inte så lite nervös för jag ska ringa på lägenheter i morgon,det har jag aldrig gjort förr.
M försöker få igång bråk med många här nu och efter som det är hennes sista dag så vet man aldrig vad hon kan hitta på och inte när hon kommer hem för den delen heller,hon kan ta sig till med vad som helst.
Sen var det en kort återsamling där alla närvarande mådde bra sen drog jag till postlådan och postade ett kort till min älkade man,så han får lite läsning till sig och föresten så bokade jag besök till honom idag med och jag var välkommen.
Jag är alltid lika orolig att det inte ska finnas tid till mig,men än så länge har det fungerat,tack och lov.
Till kvällsmat fick vi pizza beställt till oss efter som det inte fanns någon kock och det var gott och ovanligt att få så här en vardag mitt i veckan.
Nu sitter jag och väntar på att dom ska komma tillbaka från handlings turen så vi kan spela bingo någon gång det är bingo dag idag.
Jag avslutar här och kommer in när jag går in på mitt rum för natten.
Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0