Sovit en liten stund.

Socialen kom aldrig till mig utan vi hade mötet via telefonen och jag som inte gillar telefoner överlag men det gick bra i alla fall för det var högtalar telefon och jag och min kontakt man på ena sidan och soc tanten på andra och vi gick från klarhet till klarhet och det blev faktiskt ett bra möte tillsist,men när vi bokade nästa möte till den 8 dec.
fick jag henne att lova att hon skulle komma hit,jag gillar nämligen att se på folk jag talar med.
Jag fortsätter mitt jagande efter lägenhet,det är inte enkelt men nu har jag fått löfte av soc att jag kan säga att dom går i god för mig om det skulle uppstå några problem.
Vi åt gåsmiddag idag,det var jätte gott och efterätten var äppelpaj med glass och vaniljsås,eller visp kanske det hette.
Jag blev så mätt att jag vinglade ner till min säng för att vila lite på maten.
och vaknade 14.15 av mig själv för jag hade ställt in min huvud väckarklocka på det efter som jag skulle ringa innan tre och boka besök till min man och det gick också vägen,det är en så snäll kvinna som brukar ta mitt samtal till fängelset och hon började tipsa mig om hur jag skulle åka upp till fängelset billigare,med buss och bla,bla,bla...
Jag hade inte hjärta att säga till henne att det gör jag redan utan lyssnade snällt på henne och tackade för tipset.
Man är väl konstigt funtad egentligen,men det sitter väl så hårt rotat i en att man inte vill såra någon så man sitter och lyssnar på saker man redan vet.
Nu börjar mitt internet krångla igen så nu kommer jag tillbaka och skriver nästa inlägg när jag får mer tid och internet anslutningen lugnar ner sig.
Kram så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0