Äntligen Söndag.

Nu är det söndag igen den bästa dagen på hela veckan förutom lördagen förstås för idag ska jag träffa min älskling
och det ska bli underbart.
Natten har varit lugn har sovit som en liten gris och det är skönt,jag har redan hunnit att göra mig i ordning för min underbara resa,det enda som glömts bort är att jag inte har blivit tilldelad mig några mat pengar och det är lite retfullt att dom glömmer bort mig,jag är lite orolig att dom ska börja glömma bort mig,som dom brukar göra på alla behandlingshem jag varit på,dom gör det säkert inte med villje men dom är så trygga i att jag klara mig,så dom tänker inte i banorna att jag behöver all hjälp jag kan få och jag är ju inte den som ber om det precis och det är en svår bit att träna på,men börjar dom glömma bort mig så är det förödande för mig,för då hamnar jag i den lunken själv och då blir det inget gjort med förändrings arbetet utan jag står där och skjuter upp saker som jag inte pallar med och kommer ut lika rädd för det nya som jag alltid har varit,ingen bra lösning.
Men det kan ju också vara en känsla jag har just nu bara.
Ibland kan jag bli irriterad på mig själv att jag inte kan be om hjälp,men samtidigt så har jag faktiskt börjat med det i det lilla och det är kanske så att jag ska ta det väldigt lugnt så inte allt rusar på mig på en gång det är nog inte heller nyttigt.
Ja,nog om det efter som jag åker nu på morgon kvisten så kommer jag nog inte in igen förens vid halv åtta eller något sådant,det blir ju så när man är på resande fot och jag planerar inte att ha med mig datorn.
Har druckit två koppar kaffe och det ska räcka för annars blir jag så kissnödig på tåget och det är inte mysigt.
Jag sitter och undrar om jag ska ta och spela på Jack vegas för en 50 lapp idag och se om lyckan är med mig,det är ett roligt tidsfördriv och lite spänning och 50 kronor är inte mycket pengar och man kan ju faktiskt vinna om man har tur och det är aldrig för mycket jag spelar för utan bestämmer jag mig för en femtiolapp så blir det bara det.
Nu åkte natt personalen hem och jag ska packa min lilla väska med böcker som jag läser på tåget.
Så nu lämnar jag er vi syns i kväll kram så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0