Beskriva en hel dag är svårt.

Jag gick ut och promenerade själv idag med,men i morgon lovade T mig att följa med,så det hoppas jag hon gör.
Idag var alla med på morgonsamlingen kors i taket.
Sen var det dags för missbruksgrupp vid tio,då var nästan alla med och det var en mycket trevlig grupp där vi pratade om när man kommer hem och rädslorna man har för det och alla var aktiva efter som det säkert snurrar runt i dom flestas huvud,för ut ska man ju,det finns ingen återvändo och ut vill man ju förhoppningsvis också,i alla fall jag,men jag vill ju klara det,så ibland kommer paniken som ett brev på posten och då är det inget kul.
Så det är nog något av det viktigaste att prata om,så man lyfter upp sina rädslor till ytan,för då kan man som först få hjälp med dom.
Så jag var jätte nöjd med gruppen idag.
Sen bar det av till en Mc Donalds där vi skulle äta avskedsmiddag för en i gruppen som åker hem imorgon.
Och i morse när jag skrev så tog jag fel på dag för den andra avskeds middagen för den är redan i morgon,så då blir det nog lite hattigt med inläggen då med tyvärr.
Jag proppade i mig en bigmac och compani det är ganska smarrigt om jag får säga det själv.
Sen gick vi ut lite på stan och handlade jag ska fota dom sen och lägga upp bilden på ett par sockor som jag inhandlade dom är jätte fula men varma,sen köpte jag lite böcker som vanligt,jag älskar böcker,just det ni ska ju få en recension på boken jag just har läst,den får ni också senare så det blir lite pill innan jag knyter mig i kväll,roligt tycker jag.
Sen när vi kom tillbaka så fick jag och T kasta oss upp till stora huset för vi hade kvällsmaten och efter den så skulle jag skriva och hinna posta ett brev till min älkade make,där jag skickade med 200 kronor,han måste ju ha det drägligt i fängelset också tycker jag,för där är man ju så begränsad,så ibland när jag känner att jag har råd så slänger jag till honom lite pengar,sen språngmarch upp till postlådan och tillbaka till min lilla personal som jag spelar alfapet med,det är höjd punkten på måndagar när hon jobbar.
Och när jag förlorat två gånger mot henne så ner hit för att skriva detta i min lilla blogg som har blivit ett litet behov för mig,jag skriver av mig mycket med den.
M kom helt plötsligt och kramade om mig idag,hmmm undrar varför hon tyckte jag såg bra ut och luktade gott,hmmm...Jag såg väl ut som jag brukar så det är något hon är ute efter kan jag tänka och att säga så är ju att överdriva,jag kan inte tro på något som hon säger eller gör för som jag sagt tidigare så är hon en genuint ond varelse som räknar ut varända steg hon gör,så det är klart man blir lite skum på henne.
Hon bjöd på en sorts sockerkaka som var jätte god faktiskt och det sa jag och då måste hon ju börja ljuga så klart.
Då hade hon jobbat i ett bageri när hon var 16 år och tagit hand om det nästan själv och fått hitta på egna kakrecept mm.
Jag fattar inte att hon orkar.
Sen är jag lite skum på henne för hon har gett bort en gitarr till en annan tjej här,undrar i mitt stilla sinne om hon äger en gitarr själv,det ska jag låta vara osagt.
Men jag misstänker att det är hemmets gitarr som hon ger bort och det är ju lite taskigt både för hemmet och för tjejen som har fått gitarren,men som sagt hon kanske äger en gitarr sjäv det vet ju inte jag.
Ni ser hur misstänksam jag är mot henne hela tiden det är något sjukligt över det.
Men jag ska fråga någon i morgon eller kanske redan ikväll om hon har en gitarr så det inte blir så pinsamt för tjejen som fått den.
Jag återkommer senare med sista skvallret hej så länge.

Kommentarer
Postat av: S

Hej! har läst din blogg lite och det är faktiskt intressant. Är själv 17år och har varit in ut på psyket. LPT och sådan skit. Väldigt nära att jag blev LVU:ad för några månader sedan och skickad på behandlingshem. Jag tycker du är stark som kämpar och ditt liv har säkerligen inte varit lätt!

2009-10-12 @ 22:01:43
Postat av: J

Jag vet inte om jag gör rätt nu men annars så tycker jag du gör rätt i att läsa min blogg och jag tycker att du haft tur angående LVU för det är inget att sträva efter vi kan ju hålla kontakten om jag vet hur man gör.Kram en som tänker på dig

Jenny

2009-10-12 @ 23:01:55
URL: http://ulvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0