Det fungerar inte. 1996

Jag bråkar ej för att få gåvor,
av vissa tar jag det förgivet.
Det är ej lönt att ställa frågor,
när allting är så överdrivet.
(
Man köper saker för att göra
så att allt blir bra igen.
Men genom det kan folk förstöra,
ännu mer för tvivlaren.
(
Det är ju ändå sant jo,visst,
att kramar säger mer än ord.
Och då är det faktiskt ganska trist,
när gåvor dignar från mitt bord.
(
Så sluta tulla på ditt samvete,
för mig får du rätt svårt att nå.
Jag tittar ej i ditt anlete,
när jag ber om att en till gåva få.
SLUT
(
Nu har jag fött min yngre son och är på behandlingshem för mammor med barn,jag är 30 år och min morsa börjar
ge mig presenter och jag utnyttjar detta till fullo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0