En full späckad dag.

Ja,nu tittar jag in en liten stund innan jag ska vidare på NA-möte,det har hänt saker i ett kör idag.
Precis när jag var klar med senaste inlägget så kom dom vi skulle ha ART:grupp med och frågade om dom fick låna min dator för dom skulle visa en film och det var klart dom fick.
Det var en film hur man inte skulle uppträda mot polisen och hur man borde uppträda för att inte bli behandlad som skit av polisen,den var ganska underhållande,men det fans en mening i den.
Det blev en jätte bra diskution efter för man är ju väldigt anti polisen i den värld som vi lever i för dom har ingen trovärdighet mot oss och inte vi mot dom och det leder till en massa hat och förutfattade meningar.
Och om man vill leva ett annat sorts liv så måste man ändra inställning vilket är lättare sagt än gjort.
För även om jag vet att jag ändrat mig så vet ju inte polisen det,så dom fortsätter sin terror och misstänksamhet,så förändrings arbetet kräver en hel del tålamod och envishet och trovärdighet byggs ju inte upp på några månader utan det kommer ju ta år,så när jag tänker på det så pirrar det av olust i mig,men samtidigt så har jag ju bestämt mig för en förändring så jag kommer kämpa på.
Sen var det mat och mitt i maten ringer dom från huvudbyggnaden och säger att jag ska prata med länsstyrelsen
och det visste jag om att jag eventuellt skulle göra redan igår,det var bara att svara på några frågor om vad jag tyckte om hemmet och det blev inte negativt det kan jag lova eftersom det är första gången en behandling har funkat fullt ut på mig,om det sen beror på mig eller på hemmet är ju en annan femma jag tror på samarbetet jag.
Sen skulle vi ut på en liten handlings runda och jag hittade lite vykort och en elefant samt lite choklad till natten usch på mig.
När vi kom tillbaka från handlings turen så var det dags att åka till vårdcentralen och få reda på att jag har en form av kontakt eksem och fick utskrivet kortison salva till mina händer.
Kom tillbaka och då var det mat,sen ner på rummet och skriva två vykort ett till min älskling och ett till styvdottern som fyller år på lördag,springa upp till postlådan komma tillbaka och nu ska vi alldeles snart åka iväg på möte,så det har gått i ett i dag,har inte hunnit irritera mig på någon än,men kvällen är inte slut än.
Åter kommer efter tio någon gång kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0