Ett förvandlat liv. 2003

Solen är framme,nu är det vår,
en helt ny vår i mitt liv.
Att tveksamhet råder på detta spår,
ty nu finns inga alternativ.
(
Jesus är grunden,tron bygger på,
men jag är rätt oerfaren.
Ty om han inte fanns,vem vore jag då?
I tveksamhet hittas ej svaren.
(
Jag finns nära gud,han leder mig,
men en ny frälst är rätt naiv.
Man kan lätt luras bort,fast man tror på dig,
ut bland ondskefulla motiv.
(
Jag måste få be en förbön i kväll,
för att du omsluter mig nu.
För att jag slipper sitta i satans kapell,
som hans onda förgiftade fru.
(
Nu lever jag inte av hat mer,
min näring är kärlek från gud.
Med bibeln som lag,nu uppåt jag ser,
jag försöker nu följa hans bud.
SLUT
(
Det finns bara en dikt från 2003 när jag var på LP-stiftelsens behandlingshem och där började jag experimentera med kristna dikter,fast jag lovar jag blev inte frälst,jag gick ganska fort där i från och fick ett LVM,senare återkommer jag till LP igen så ni får nog höra fler kristna dikter ska ni se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0