Ett litet paket. 1993

Nu har snart Januari månad gått,
det nya året har startat fort.
Man har ej hunnit fatta vad man fått,
för paketet är ju allt för stort.
(
Ett nytt år innehåller mycket,
så mycket som man ej kan räkna ut.
Men när man väl har kommit ett stycke,
då är ju året nästan slut.
(
På paketet står det "var försiktig"
innehållet får ej ta slut.
Informationen är väldigt viktig,
det där i ska räcka året ut.
(
Men nyfikna vi är ut av naturen,
det vi får slösas rätt snabbt bort.
Vi människor är dummast utav djuren,
vi gör att årets lycka blir rätt kort.
SLUT
(
En tanke på det nya året när jag ska fylla 27,är på rymmen från ett LVM och är gift med en elak man som jag inte kommer ifrån men ändå skriver jag,känslor blossar upp igen när jag börjar skriva ner mina dikter här,jag minns det som det var igår.
En konstig känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0