Hjälp med att skriva. 1992

Nu ska jag berätta en saga,
men hur den slutar det vet jag ej.
Hur ska det gå jag får fortsätta jaga,
tills jag hittar något som passar mig.
(
En saga som handlar om glädja och lycka,
eller en av mer realistisk sort.
Jag är orolig för vad andra ska tycka,
om sagan råkar bli allt för kort.
(
Men en handling måste det vara så klart,
annars blir nog rätt många besvikna.
Lite hjälp på vägen vore underbart,
vem ska hjälten i sagan likna?
(
På min fantasi är det inget fel,
men det går snabbare med lite hjälp på traven.
Då blir kanske sagan mindre stel,
och blir kanske klar innan jag läggs i graven.
(
Det var en gång eller hur ska det låta?
- Det vet inte jag vad tycker du själv?
Hur den ska börja är för mig en gåta.
- Skriv några förslag,sen bara välj.
(
Du var just en snygg hjälpande hand.
- Vad vill du ha hjälp med om jag får fråga?
Jag vill ha hjälp med att knyta band.
- För att något ska bli bra så måste du våga.
(
Jag ger snart upp jag har tappat hoppet,
det blev ett rent överdrivet besvär.
Jag är rätt seg,men i långa loppet,
så skiter jag i om jag gör karriär.
(
Det var en gång en skrivare glad,
som skrev ner svåra betänkligheter.
Och den skrivaren råkar vara jag,
som skvallrar om mina hemligheter.
(
Ett vackert slut kan jag aldrig få,
och hjälpen var ingen garanti.
Ni undrar säkert på hur detta ska gå?
Ni får mitt svar slutet skiter jag i.
SLUT
(
Nu fick jag till en lång dikt som säger mycket om mina tankar som 26 åring men nu har jag hittat en man och hunnit rymma från LVM hemmet och bosatt mig på annan ort.
kommer inte riktigt ihåg precis hur denna sittuation var tyvärr.
Jag hinner inte skriva själva inlägget nu det kommer vid tre tiden när jag har sovit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0