I dom fyra husen. 1986

På en ändlös gata,
mellan fyra hus.
Där människor pratar,
vid botten lösa krus.
(
Där satt en pojke,
med hjärtat i kras.
Hans far har lämnat honom
för ett ynka glas.
(
I dom fyra husens kvarter
är förtvivlan en vacker gåva.
Där barn man ser,
med föräldrar som ej håller vad dom lovar.
(
I människans hjärta
andas dom lust,
stinker dom smärta
och lever i törst.
(
Gemenskap i husen
går ej att se.
När natten kommer slocknar ljusen
och dom fyra husen finns ej mer.
SLUT
(
Ja,när jag började skriva av denna dikt så kommer minnen fram om att jag verkligen var en runda hemma hos morsan och det var precis så här det kändes,inte normalt med andra ord så strax efter detta så åkte jag till mormor och morfar och tog mina syskon med mig dit.
Vi hörs senare kram så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0