Ljum morgon.

Det var inte så kallt nu i morse när jag gick ut och rökte,skönt var väl det och ljusare var det med,efter som vi nu har ställt tillbaka tiden.
Men då blir det ju mörkare fortare på kvällen,så mörkret kommer jag inte kunna styra över.
Jag satt ute och rökte med städerskan nyss och vi kom in på jobb,och jag berättade för henne om att jag faktiskt har jobbat som städerska på kommunhuset i Eksjö i två månader ungefär,men dom var så nöjda med mig så jag höll på att få en fast tjänst,då gick jag in i missbruk igen,jag vet inte än idag varför,men det var nog något sånt att man inte känner igen känslan att det ska gå bra för en,så då får man slå bak ut.
Man fungerar konstigt ibland.
Jag hoppas ju verkligen att jag får in foten på arbetsmarknaden igen eller får någon annan fast inkomst,typ pension.
Allt blir så mycket lättare då.
Jag skulle vilja bli författare eller poet om jag får drömma och det blev ju mycket drömmande nu när jag hade detta lilla samtal.
Nu sitter jag här och lyssnar på Ms ohyggliga stämma i korridoren och väntar på att någon ska komma och göra mig sälskap på promenaden,men det kan jag ju bara drömma om.
Just nu har jag inget mer att förtälja så jag bryter här och kommer in lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0