Tanken. 1993

Skriva en tanke är svår,
man måste noga tänka.
Tankarna sätter sina spår,
något man andra vill skänka.
(
Tankar om frågor utan svar,
försvinner i verkligheten.
Men har man bara en tanke kvar,
sparar man hemligheten.
(
Noggrannhet varar i längden,
men man missar ett lekfullt alternativ.
Tanken försvinner i mängden,
i ett allt för ordningsamt liv.
(
Jag tänker jämt på min kära,
den tanken är underbar.
Att bara få va honom nära,
då släpper den ångest jag har.
SLUT
(
Detta var den sista dikten från 93,sen blir det ett långt uppehåll ända till 96 så det går en lång tid där där min man slängde det jag skrev så dom finns tyvärr inte kvar,men när jag börjar skriva igen är jag på behandlingshem igen med min yngste son Allex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0