Tillbaka i cocos nest.

Vilken underbar dag det har varit,jag har haft det så gott ute i stora världen träffade min underbara man och levde på den halvtimmen hela vägen tillbaka till hemmet och kommer nog fortsätta leva på det till nästa helg då jag får en ny dos av kärlek både med min son och med min man och den gången hoppas vi som vanligt att det ska bli obevakat men det kan man aldrig så noga veta.
Jag har börjat läsa en bok som verkar väldigt intressant den handlar om våra själar,jag ska inte gå in på den så mycket för ni ska få en bedömning på den när jag läst färdigt den,men så mycket vill jag säga att den bevisar att det jag brukar spåna om i mina filosofiska stunder är samma som boken menar att det ligger till så jag är inte helt ute och cyklar.
Och var jag ville komma med det att jag har hittat Ms själstecken,mer kan jag inte säga tyvärr.
Jag åkte samma buss som T sista biten tillbaka till behandlingshemmet hon hade varit på permis.
Jag var så kissnödig när jag kom tillbaka så jag stog och hoppade har hållit mig ett tag så jag skulle kunna lämna urinprov när jag kom fram och det var givetvis negativt och blåsningen var ok den med,ännu en dagspermis utan några fel steg,det är inte illa,men som sagt denna behandling har jag inte råd med något felsteg och det är jag väl medveten om och ju längre tiden går desto mer onödigt känns det att göra det,så det är som jag brukar hävda att mycket beror på tiden och att man ger sig själv möjlighet att ta emot behandlingen som erbjuds.
Den nyaste tjejen här kommer bli en ny M tror jag,hon har samma tendenser och samma behov av uppmärksamhet,
det var inte länge M fick vara ensam drottning i täppan.
Men det som oroar mig är att hon försöker alla medel för att få bo här uppe i huset och det skulle nog inte bli så bra,
Hon verkar vara en sån som lider av bekräftelse mani och vill ha det från killar hela tiden,och jag hade inte klarat ut att ha henne granne med mig,men jag ska nog inte vara så snabb att döma henne,hon ska väl få en liten chans. Innan jag placerar henne i ett fack,stackaren,fy fan vad jag kan reta mig på mig själv ibland som känner av och analyserar människor hela tiden det är en skada som jag har använt för att överleva men nu vill jag helst inte ha den gåvan.
M har precis haft ett utbrott och skrek och bar sig åt mot en personal som sa till henne att hon inte fick gå upp till killarna hon var väldigt otrevlig och så slängde hon sönder en blomkruka och alltså kanske inte blomman klarar sig fy vad tarvligt.
Jag är så glad att jag har hittat nya sidor hos mig själv som gör att jag kan handskas med mitt humör,jag tackar min skapare för det.
Nu har jag bara en sak att göra och det är att krypa ner i min säng och blunda jag är så trött och fylld av dagens intryck så ha en bra natt ni också och god natt hemmet vi ses i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0