Bara plats för två. 1983

Här får inte du plats,här får ingen mer va.
Här finns bara plats för två,så snälla dra.
(
Jag låter ingen komma nu,snälla flytta er.
Det här är en plats för två,så nej tack inga fler.
(
Har ni hört eller är ni döv,det är väl tråkigt säg?
Men här finns bara plats för två,så gå er väg.
(
Där går han oh,min gud,han vill säker sitta så,
snälla vän stick din väg,för här finns bara plats för två.
SLUT
(
Denna dikt handlar om att tjejer aldrig kan vara fler än två för då blir det bråk och samtidigt handlar det om hur lätt det är att välja bort en vän när man blir kär.
Detta är inte min favorit men jag har ju sagt att jag ska skriva ner alla dikter från blad till blad så då gör jag det,
ni kanske redan lägger märke till att jag börjat rimma mycket mer nu.
Hej då ses senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0