Bättre sent än aldrig.

Det har varit en lång dag idag,varit på resande fot hela dagen för en halvtimme med min man,men jag väljer ju själv och jag tycker det är skönt att komma ut ifrån behandlingshemmet och få lite andra vyer på livet.
Det var en bra halvtimme,men den här gången blev det ju inget kaffe,men det spelar ju ingen roll,jag får ju sitta och titta på den man som jag verkligen älskar,den första som jag tror att jag verkligen älskar,för det känns så annorlunda med honom,så jag vill ha hjälp med att alla som läser detta håller tummarna och hoppas att han väljer ett drogfritt liv han med,det lutar åt det det han säger nu verkar ju trovärdigt och nu säger han att han verkligen vill lägga av,så lova mig,håll tummarna,och hoppas på tiden han har ju behandling där inneoch tiden gör mycket.
Men idag har jag utsatts för lite frestelser,men faktiskt inte ens blivit sugen själv,jag blir nästan förvånad över mig själv. Nya sidor dyker upp hela tiden.
För när jag gick och väntade på att åka iväg till min man så kom ett par fram till mig dom var märkbart påverkade av något,dom började prata med mig som dom hade känt mig hela sitt liv och försökte tigga pengar av mig till tåget,jag gav dom några kronor,men inte för att jag trodde på det där med tåget men för att jag vet hur det är att vara i den situationen,jag kände helt enkelt med dom,sen när jag skulle åka hem och sitter nere på perrongen och väntar på tåget,läs och häpna så kommer dom igen,samma par och då skrattade jag bara och undrade om dom inte kände igen mig  jo,det gjorde dom,jag gav dom en femma och dom blev så glada,så dom kallade mig ängel och då tänkte jag för mig själv att är det så lite man behöver göra för att bli en ängel och göra någon glad då ska jag fortsätta med det,för det kändes faktiskt skönt att bli kallad ängel.
Sen när jag hoppade på tåget så kom en annan kille som också var heroin på tänd och satte sig bredvid mig,han pratade ytterst lite men han sa att jag skulle säga till honom i perstorp och så la han sitt huvud mot min axel men då stötte jag till honom och då sa han förlåt.
Han tyckte jag skulle följa honom hem,men jag sa nej,så klart,men där kunde jag haft världens möjlighet att få något om jag hade velat,men som sagt jag blev inte ens sugen och det klappar jag mig själv på axeln för.
Det är väl så att prövningarnas tid har kommit,det tror jag på,då stöter man på sådant i en period,för att se om man klarar ut det,så prövningarna är nog inte slut efter detta det kommer nog värre,men kommer man över den biten så är det grönt och nu verkar det som det är min tur att klara mig ur missbruket,det känner jag så starkt.
Det är svårt att förklara vad jag menar men det kommer fler tillfällen att förklara den saken.
Prövningarna har ju precis börjat.
Min så kallade vän,hon som svek mig har ringt flera gånger idag men jag har inte svarat för jag vill må bra när jag ska träffa min man och hon gör mig inte glad,jag börjar bli irriterad på henne,det är väl ingen vänskap att göra så som hon gör ringa och vara så full så man knappt hör vad hon säger och försöka få mig att komma dit och hälsa på henne,om jag skulle göra det så skulle jag vara dum i huvudet men hon vill väl inte misslyckas själv,men då har hon gett sig på fel person,för jag är inte så lätt lurad,men där emot så kommer hon snart förlora mig som vän,för jag börjar känna att jag tycker mycket illa om det hon gör.
Nog om det,jag har ju inte varit så mycket på hemmet idag så jag kan inte prata om det,så jag tror jag bryter här för jag är så förbannat trött.
Så godnatt på er alla.
Och sist men inte minst godnatt hemmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0