Duvan. 1983

En duva flyger över skogen den är vit.
Den bär ett budskap om fred.
En pil kommer flygande,träffar duvan mitt i hjärtat.
Duvan faller till marken,sluter ögonen,är död.Samtidigt utesluts allt hopp om fred.
%
En duva kommer flygande den är svart.
Den bär på ett budskap krig och ondska.
Den landar vid den vita duvan,
tar dess ögon.
Sen flyger den fram med budskapet
ondskans rike är här.
SLUT
Nu ska vi se om det funkar med ett procent märke mellan så man kan dela verserna på detta sätt det vore bra.
Jaha det är ju också en dikt från unga år,den skrev jag när jag läst en så fin dikt som jag läste i morfars stora poesi samling den var så vacker så jag ville försöka skriva något liknande,men det blev det så klart inte,det var ju jag som skrev denna och inte en poet....ha,ha.
Nu avslutar jag och kommer igen senare i kväll med en ny liten dikt det går långsamt fram men det går i alla fall framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0