En bra dag.

Hej nu är jag här igen efter en mycket bra dag,men ansträngande efter som jag inte fått sova som jag skulle.
Först måste jag ju börja med att klaga lite på dom andra tjejerna lite måste jag få ur mig.
KBT.gruppen började med evinnerligt klagande från alla håll och kanter för en måste till vårdcentralen och lista sig eller vad det heter och det var så viktigt men till saken hör att hon hade möjligheten igår när vi var ute och for,det var ju en av anledningarna att vi åkte dit vi åkte men då glömde hon bort det,så så viktigt kan det ju inte vara,tycker ju jag.
En annan måste hämta ut sina kontakt linser men har hon klarat sig så här lång tid med dom hon har så kan hon väl klara sig till efter helgen med eller hur?
Jag förstår inte all denna negativitet,dom kan ju inte må bättre av den kan man ju tycka.
Och sen var det gnäll om vandrings trippen i morgon den ene hade ont här och den andre där och en massa ifrågasättningar om tvång osv. jag höll på att gå i taket,men höll käften i stället och tänkte för mig själv vad dumma dom är fattar dom inte att det är ett erbjudande vi får en gång i månaden att göra något annat en terapi gemensamt och hur fint detta erbjudande igentligen är.
Nej,då börjar dom istället kasta skit på personalen som erbjuder,tänk om personalen tröttnar på allt gnäll och drar in detta erbjudande då börjar dom väl klaga på det i stället jag retade upp mig ordentligt och tyckte att slutar inte detta tjafs nu så går jag,men då tog sig dom samman så det blev den grupp som vi egentligen skulle ha.
Vi fick en lappom de fyra strategier för hur du kan hantera dina ångest attacker medan du lär dig bemästra dina rädslor.
Jag hade tänkt skriva ner dom här men det blir för mycket att skriva,men det handlar mycket om andning,att andas rätt,byta fokus och föra en dialog med sig själv om allt du vet om panik ångest attacker att den går över osv.för att lugna ner sig själv,det är bra att ha det på papper.
Så tillslut så blev det en bra grupp,dom andra måste få in i huvudet att det är ingen semester tripp dom är på utan en behandling som ska med mycket jobb göra en förvandling....Ha,ha där fick jag till den lilla knorren.
Jag tycker jag låter så klok och tänker så klokt,men jag har mycket och då menar jag mycket kvar att jobba med.
Min soc. var här idag,min lilla underbara Doris,som är så god och som vill så mycket,men tyvärr är det inte hon som bestämmer,utan den förbannade nämnden,men det kändes otroligt bra faktiskt,det värkar som hon tänker söka förlängning på sex månader men det inkluderar utslussning osv. så allt är klart när jag kommer ut här i från.
Det var ett bra möte och jag var och kände mig genuint glad ända in i själen.
Jag har haft fullt upp hela dagen och efter dom åkt hem tänkte jag vila lite innan jag skulle träffa min terapeft (eller hur det stavas) men det var en ganska dum ide för jag somnade hårt och vaknade prick två och då var jag helt yr jag lånade hennes telefon och ringde och bokade tid till min man på söndag så nu är det klart så nu börjar ned räkningen igen,en lättnad det fanns plats,sen kände jag mig så tömd på allt så jag ville helst avstå från samtal idag och hon höll med det var ju skönt,men som ni märker så har jag inte hunnit i säng än det är något hela tiden.
Jag har varit och postat ett brev till min man och nu sitter jag här och skriver.
Vi ska ha bingo i kväll ett roligt tidsfördriv och om man vinner så får man massor med godis till natten mums.
Jag är nöjd med dagen och åter kommer innan natten bryter ut för nu ska jag upp och dricka lite kaffe och vara social och njuta av mitt eget välbefinnande det är så himla skönt.
Jag skriver ett litet inlägg till efter detta med en liten dikt från 1983 i så ni vet det kram så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0