Ett gott råd. 1986

Luta dig bakåt en kort minut,
släpp all stress en stund.
Känn att dagen snart är slut
och unna dig en blund.
(
Låt allting sköta sig bäst det vill,
för i vilan har du din rätt.
några minuter plus lite till,
så blir allt igen så lätt.
(
Lyssna på mig noga nu,
mitt råd är av erfarenhet.
Att slita en hel dag för sju,
blir bara till förtret.
(
Att ta en paus när allt är som värst,
är nyttigt för kropp och själ.
Jag hoppas att du av mitt råd dig lärt
och sköter hälsan väl.
SLUT
(
Denna dikt skrev jag till mamman i familjehemmet jag bodde i,för hon slet alltid och hade ingen tid över att koppla av,jag tyckte så synd om henne och så kom denna dikt till mig en kväll när jag satt på rummet och så fick jag ju öva mig på att rimma med,jag har nu insett vid 20 års ålder att jag tycker om att skriva dikt på rim så då är det ju bara att öva på det.
nu avslutar jag detta inlägg,vi hörs senare någongång efter idol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0