Har sovit som en stock.

God morgon alla morgon pigga,för nu har jag varit uppe sen kl.6,jag vaknade i och för sig vid 5,och var hur pigg som helst,men på ett eller annat sätt så lyckades jag somna om i en timme till innan jag gick upp och duschade.
Det har varit hur lugnt som helst i natt igen,jag hörde någon gå i koridoren utanför mitt rum,
men jag tror det var personalen eller en av dom andra tjejerna som bor här uppe i huvudbyggnaden med mig.
Jag har hunnit med att ta tre koppar kaffe och två cigg det är inte dåligt det.
Min trogne vän som alltid är uppe med mig,hade redan hämtat tidningen och kokat kaffe,men han brukar gå ut och gå strax innan sju,så han är ute och promenerar nu,det ska jag också göra fast vid halv nio.
Solen tittar fram idag med,så det lutar åt fint väder och det gillar jag det är ganska tråkigt när det regnar faktiskt.
När jag sitter och filosoferar ute på altanen så dyker min hack kyckling upp och jag väljer att lyssna på henne.
Hon har rätt mycket lögner och komma med som vanligt,hon påstår sig kunna skriva kåserier nu,hon tycker visst själv att hon är bra på det,men jag vet inte,det får väl tidningen hon skickar in till avgöra.
Hon påstår sig ha fått en trea någonstans här i närheten,åtminstone så ska hon träffa en hyresvärd,jag hoppas för mitt liv att han inte tar henne.
Usch vad jag låter missundsam,men det gäller ju mitt blivande leverne.
Hon ska självklart ha en lägenhet,men inte i närheten av mig,för utanför hemmet och jag träffar henne så kan jag nog inte stå för mina handlingar.
Jag tycker absolut inte om den människan och det lär ju inte hända så mycket med mig så jag kan ta hennes mytomani,det tror jag inte i allafall.
Men jag får väl hoppas att det med lägenheten också är rena fantasier.
Det roliga har börjat personalen kommer i skytteltrafik hela tiden och hon jag berättade om igår har redan satt sig på sin plats mitt emot kontoret och kommer förmodligen sitta där mesta dels av dagen och jag ska ut och promenera,observera att jag inte har några känningar efter gårdagens vandrings tur.
Jag dyker in igen när jag har tid hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0