Jag har visat mod idag.

Nu får jag börja med att jag har haft så mycket att göra idag så jag har inte kommit ifrån för att skriva i bloggen.
Det är inte ofta det händer.
vi var ute och promenerade jag och en personal samt en annan tjej men hon gick tidigare än oss.
Det var faktiskt en vacker höstmorgon och väldigt skönt att röra på påkarna lite,jag tror att promenaden har börjat bli en liten vana för mig nu,så nu är det bara att lära sig att gå ensam för jag tror att dom flesta börjar backa när det blir vinter och till dess måste jag samla mod.(om jag ens är här,jag vet ju inte hur det blir ännu)
Sen var det gemensam morgonsamling där vi tog upp vad som händer på kvällarna fram till torsdag och denna veckan är det vi tjejer som har planerat.
Efter det rökpaus och då när jag kom ut så satt några av dom unga tjejerna där och pratade om mitt nuvarande inte tycka om objekt och det jag hörde var bara en bekräftelse på det jag redan visste.
Den djäveln,ursäkta språkvalet går runt och ger några av små tjejerna piller samt några av killarna,tjejen som sa det till mig sa också att hon nästan blir påtvingad dom tabletterna och nu försöker hon att undvika henne helt och det är ju ganska svårt på ett sånt här ställe eller hur.
Det var riktigt vidriga historier men dom vill jag inte gå in på här,men ni må tro att jag var förbannad.
När jag skulle gå ner och ha vår lilla samling så stod min psykolog som jag hade under min utredningstid utanför och rökte och precis som hon läste mina tankar frågade hon mig om jag ville ha ett litet samtal med henne någongång under förmidagen och utan att tänka efter så sa jag ja.
KBT-gruppen handlade idag om automatiska tankar igen och vi ska få en lapp i morgon där det står lite om det jag tänkte då skriva ner lite om det till er,det kan ju vara intressant och se lite vad vi håller på med och inte bara höra mitt gnäll(ha,ha.)
Vid 11.30 så hade psykologen tid med mig och jag undrade lite för mig själv vart detta skulle leda.
Jag började med att försöka med att tala i gåtor,men hon lyckades få mig att lita på att dom skulle sköta mitt "skvaller" snyggt så dom inte kunde misstänka någon annan en sin egen oförsiktighet och då rann det bara ur mig,för jag är så förbannad på den där djävulen,ja, jag lovar att det bara kokar inom mig.
Men att sätta dit någon är inte riktigt min grej så det var en omvälvande upplevelse med dubbla känslor,både obehag och en skön känsla samtidigt,tänk er själv när ni provar på en sak för första gången det är inte bara skönt.
Men jag gjorde det mycket för min egen skull för till slut hade hennes beteende gjort att jag obemärkt en natt bara lämnat bygget och dragit iväg på egna upptåg och det hade ju inte varit bra.
Men det kallar jag mod,äkta genuint mod att helt bruta från invanda banor och pröva något nytt och kanske få stopp på något som aldrig kan leda till något gott.
Så nu har jag biktat mig för er och erkän att det är detta som är mod,för det tycker jag.
Nu avslutar jag och kommer in strax efter Idol har varit eller vi säger vid 22 direkt.
Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0