Kärleks dikt. 1983

Svart ute,svart i min själ,
men ett ljus skymtar det var ju för väl.
(
En stingande längtan efter en vän,
min frågan och väntan,älskar du mig än?
(
Regnet på rutan ger mig ditt svar,
det knäpper som lutan,min kärlek är kvar.
(
Jag känner en lycka i min själ,
han älskar mig ännu det var ju för väl.
SLUT.
(
Mina första trevande försök att rimma på riktigt det är faktiskt kul och minnas mina första stapplande steg det är som jag sitter och små ler när jag sitter och skriver.
När jag skrev denna dikt så var jag placerad i skåne och längtade så förtvivlat efter den jag höll i hop med då.
Så då kom den dikten till om jag inte minns fel
Det är inte bra att placera en knarkande sjutton åring så långt från all ära och berömmelse,så kände jag då faktiskt.
Nu går jag och lägger mig godnatt alla och godnatt hemmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0