Maktlös.

Fredagen har rullat på på eftermiddagen hade vi ART.grupp idag skulle vi ta varsin lapp som hade olika påståenden,alla påståendena handlade om etik och moral och sen skulle vi diskutera ett påstående i taget,det är roligt och se hur olika vi är som individer fast vi levt samma sorts liv,vi tänkte helt olika i det mesta tyckte jag,men det är det som är tjusningen med just ART.gruppen för där brukar alla vara aktiva och då lär man känna folket mer.
Efter gruppen gick jag in på rummet,för att vila ögonen lite jag var så trött jag la mig i sängen och började med att läsa i min bok.(just nu läser jag en bok som heter karisma koden) den är bra man lär sig mycket i den,men jag la ifrån mig den efter några sidor och somnade till,då ringde telefonen,det var min lilla vän som jag är så orolig för hon var så packad så det inte var sant,men hade bestämt sig för att komma hit,jag blev givetvis glad,men sen när jag skulle ringa upp henne och ge henne tåg tiderna så klickade hon mig,jag var i upprors tillstånd,men så ringde hon mig efter åter samlingen och grät och pratade osammanhängande om någon som skulle komma och hämta henne.
Jag förstod inte riktigt vad hon pratade om,så jag lämnade över luren till personalen,det är ju ändå dom som måste komma överens med henne om allt.
Men jag är fortfarande inte klok på vad som händer det verkar hur snurrigt som helst,socialen i hennes komun vill inte hjälpa henne utan tycker hon själv ska ta sig till avgiftningen,vilket jag är tveksam att hon gör.
Dom från hemmet får inte åka och hämta henne,för då bryter dom mot någon förbannad paragraf,det hemmet kan göra är att råda henne att åka till avgiftningen,eller att hon tar sig hit för egen maskin,vilket hon inte kan för hon har inga pengar och är rätt så bra packad och det är ingen bra lösning att hon är hemma för han lär komma tillbaka och då är han inte nådig.
Men det blir nog tyvär så för ingen djävel kan göra något jag får panik,just nu hatar jag allt vad lagar och regler heter,tyvär känner jag ingen som kan åka och hämta henne.
Men jag måste släppa det,för den här helgen är världens bästa helg för mig,Allex kommer på lördag och jag ska åka till min man på söndag då kan jag inte gå runnt och tänka på henne,fast det kommer bli svårt att låta bli.
Fyfan jag ska sprätta upp denna kille om jag träffar honom,som sabbar så för någon som redan har det svårt.
Kan ingen hjälpa mig och hämta denna kvinna.
Nej det är klart ni inte kan ni vet ju inte ens vem det är,men jag är bara lite desperat just nu,det går över.
Jag skriver igen i kväll ha det b ra så länge kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0