Min riskprofil.

Nu äntligen fick vi tillbaka papprena vi fyllde i den 14 september om vad för känslor som kan få en att falla tillbaka i missbruk.
Men först lite om annat,jag gick ut och gick i morse,fick med mig en i personalstyrkan,det var skönt för jag har inte kommit så långt att jag gillar att gå ut själv,för går jag själv så spelar fantasin mig spratt,som gör att jag tycker det är obehagligt och gå,men det går väl att arbeta bort det med,bara man har tålamod,vilket man har allt för ont om ibland.
Ja,nu över till profilen jag fick,jag har väl förklarat innan att vi fick ett papper med hundra påståenden som vi skulle fylla i och uti från den har nu gruppledaren gjort en profil på var och en av oss,vart det är störst risk för återfall för mig.
Det är indelat i åtta stycken olika faktorer.
1. Obehagliga känslor
2. Fysiskt obehag.
3. Behagliga känslor.
4. Testande av personlig kontroll.
5. Sug /frestelser.
6. Konflikter med andra.
7. Socialt tryck.
8. Trevlig samvaro.
(
Och mitt största problem är obehagliga känslor och det visste jag nästan om innan,för det är rädslan för det nya som alltid fått mig att backa tillbaka till det jag redan känner till.
Vad andra hade kan jag ju inte gå in på,men vi ska i nästa missbruksgrupp prata om sug och hur man kan hantera det på ett bättre sätt än man gjort hittills och det är nog det viktigaste området att prata om för det går nog alla konstant med mer eller mindre,men det finns alltid där någonstans i bakgrunden.
Jag tycker att alla grupper just nu är mycket spännande,men jag är väl i den fasen nu i min behandling.
Nu är det snart dags för lunch och sen drar vi tjejer iväg på en handlings tur,det gör vi ju varje måndag.
Så nu hörs vi inte fören efter den och åter samlingen kram så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0