Missbruksgrupp.

Nu har vi hunnit med att gå ut och promenera jag gick med en av dom nya tjejerna och det var skönt och gå med henne för det blev ett normalt samtal,inget skit snack om någon annan eller om stället,så det var avkopplande idag.
Sen var det dags för missbruksgrupp där jag hade väntat mig att vi skulle få svar på dom där hundra frågorna som vi fyllt i för tre gånger sen,men icke sa nicke,det får vi vänta med till nästa måndag,för vi ska ut och vandra en hel dag på onsdag det ser jag fram emot men det var så mycket negativt i gruppen om den biten så det var inte sant,ingen blev glad för det,utom jag,för jag tycker det är behövligt att komma ut i naturen lite ibland och komma bort från stället,men vissa av tjej gruppen får gärna vara hemma för annars blir det bara gnäll och det är det nog av här ändå.
missbruksgruppen ja,jag kom visst in på fel spår.
Idag så pratade vi om vad vi själva såg för varningssignaler som gör det lättare att ta till missbruket igen och för mig är det ensamhet,maktlöshet,vilsenhet och att jag går för mycket upp i andras problem och försöker hjälpa dom och glömmer helt bort mig själv,jag har kommit på att jag har ett aldeles för stort hjärta,men nu är det så många som bor där inne att jag själv inte får plats längre,så jag får nog slänga ut några och stänga igen det,för renovering,det är det ända jag kan göra,för min egen överlevnads skull.
Så gruppen var mycket intressant faktiskt.
Det är kallt idag och blåser gör det,men solen är framme så hoppet finns för en fin dag idag.
Nu går jag in på lite som jag retar mig på och det är neggativa människor som sprider sin dynga över ett helt hem.
Och det märkligaste av allt dom lyckas,för även om jag håller mig ifrån det så kan man ju säga att det smittar av sig för jag skriver ju av mig här för er som orkar höra på eller snarare läsa om mitt evinnerliga gnäll,
jag hoppas ni orkar med hela vägen för gnäll och neggativt tror jag hör till när man försöker ändra ett helt liv.
Så om ni orkar hänga med hela vägen så kommer ni nog se och märka när det vänder.
Nu måste jag nog sluta det är snart mat och jag ska gå in på facebook en stund innan.
Nu återkommer jag nog inte förens vi har varit iväg på våran lilla handlings tur och ätit kvällsmat och jag tagit hand om disken och spelat alfapet med en personal så hav tålamod vi hörs kram så länge och tack för att ni finns så jag kan skriva av mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0