Natti natti.

Nu är det sen kväll över hemmet,det har varit fullt ös här så jag har inte hunnit sätta mig ner förens nu.
Vi tjejer som har planeringen denna vecka hade bestämt en liten tripp in till ett större samhälle,för att handla,dom som vill får då sätta upp sig på turen,jag själv satte upp mig på trippen för att jag skulle handla bingo vinster till kvällens bingo,jag och en annan tjej satte oss i framsätet vilket vi aldrig brukar göra och hallå vilket liv det blev,men vi stålsatte oss.
Två av dom intagna hoppade av ibörjan av resan,där resan igentligen skulle sluta,medan vi andra fortsatte mot lidel,allt blir alltid så omständigt när vi ska ut en hel hop,inte ens en enkel resa för att handla upp sitt föråd med cigg,kan stanna vid enkel,utan blir komplicerad.
Men,men man får helt enkelt bara skaka av sig det.
När vi så kom tillbaka till där vi släppte av dom två första som hoppade av och var färdiga för resan hem,så kände jag konstiga vibrationer redan i bussen,jag misstänker att dessa två människor som varit ensamma så pass länge,ordnat något som inte ska finnas på ett behandlingshem,men mig säger dom ju inte så mycke till,efter som jag så tydligt visat vart jag står i frågan om att missbruka på behandlingshem,jag har nämligen den åsikten,att vill man fortsätta i sitt missbruk har man inget att göra på ett behandlingshem,då kan man lika bra gå ut där ifrån.
Håller man på på ett behandlingshem så kan man fördärva så mycket,inte bara för sig själv utan för andra,som kanske verkligen vill eller som kanske kommer gå under och dö om dom fortsätter,jag tycker det är så djävla nonchalant det känns precis som dom inte bryr sig ett skit och efter som jag hör till kattegorin som inte kommer,överleva länge till om jag fortsätter som jag gjort år ut och år in,så känns det ibland som jag bara vill resa mig upp och skrika.
VILL NI VERLIGEN DÖDA MIG?
Men det kan jag inte så långt har jag inte kommit än.
Och som jag löst problem förr genom att slå till vederbörande kan jag inte heller göra för då åker ju jag ut.
Så det är bara att bita i hop och gå sin egen väg,ibland önskar jag att jag kommit längre än jag gjort,så jag skulle kunna berätta för personalen vad som händer på sen natten,men det känns fortfarande inte ok för mig att göra det så jag låter bli.
Jag vann inget på bingon men fick en chipspåse av en av killarna den kanske jag mumsar på i natt,jag har nämligen blivit lite av en natt ätare.
Vi har tittat på idol första programmet idag,jag tycker det alltid lika roligt att se andra göra bort sig,vet inte varför.
Det är en tryckt stämmning över hemmet,så nu snart händer det nog något och förlåt mig ibland önskar jag att dom som gör skit för alla andra gör bort sig totalt så rätt personer åker ut någongång.
Då skulle ju den dåliga stämmningen försvinna och allt bli frid och fröjd........Suck om det ändå vore så enkelt,för som jag vet så kommer det alltid någon ny som för den dåliga trenden vidare,jag vet det för jag har själv gjort det när jag var lite yngre tyvärr.
Nu ska jag sluta så jag orkar upp i morgon,jag lägger mig med frågan,vad händer i natt?
Alltid lika spännande.
Vad är det för lik som hoppar upp när mörkret har sänkt sig över hemmet?
GOD NATT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0