Nu har jag hängt tvätt.

Ja,tvätta måste man ju också göra och det har jag passat på att göra idag har haft lite tid över till mycket.
Men nu börjar jag från rätt håll,vi åt någon slags fläskkotlett,det var i alla fall gott och jag blev trött,men idag får jag ändra mina vanor att sova på maten,för vi har ju börjat ha grupp kl.13 nu på fredagar,jag undrar i mitt stilla sinne om jag kommer att vänja mig vid det,men det gör jag säkert.
Vi hade ART-grupp vid 13 och vi var fyra stycken på gruppen det är väldigt dålig uppslutning i gruppen,jag för min del tycker att personalen måste vara hårdare mot dom som bara sitter av tiden här,för om dom inte gör behandling så blir det inte heller någon förvandling och dom går ju ändå bara runt och gnäller,nej,skärpning personal,jag har lust att säga det till dom,men dom gör ju inget ändå när man har påpekat det men enda sättet att få dom att delta är ju om dom får konsekvenser av sin (ursäkta mina ord) likgiltighet för själva behandlingen.
Jag förstår liksom inte vitsen med detta daltande,vi är väl förfan inte på något dagis eller?
Nog om det nu,vi pratade om utsluss från behandlingen idag och jag blev så upprörd för där sitter en nittonåring och beklagar sig över sin oro att inte få någon lägenhet och att hela hennes liv var slut ungefär,då var jag tvungen och stoppa henne,med att säga att jag är 43 och mitt liv har precis börjat och nog fan är det svårt när man har sabbat det en så lång tid som jag gjort,men det går ändå,så du kan vara glad att du är så ung i gamet,för du har inte lyckats sabba lika mycket.
Men sånt vill hon inte lyssna på för dom här små ynglen som jag kallar dom ibland dom tror ärligt att dom har nått botten och är värst ute och har hållit på längst,det är så man mår illa ibland,men jag får ju låta dom hållas,dom får göra samma misstag som en annan gjorde när man var yngre,någongång kanske dom fattar att dom borde ha lyssnat på oss gamla rävar,som sitter i behandling fortfarande fast vi är så pass gamla,vi har ju förfan inte kommit någonstans att dom inte kan se det och ta in det vi säger till dom.
Min vän som försvann igår har ringt mig två gånger idag och hon var inte nykter vill jag lova,hon hade ju åkt direkt till den där elaka saken som hade slagit på henne,sen försvunnit,men polisen hade visst kommit och dokumenterat hennes skador fotat och video filmat,så nu åker den djävulen in,om hon nu säger sanningen till mig,jag känner igen den biten att man kan säga så för att lugna den som vet hur det ligger till så att inte den gör en anmälan,
Men jag håller tummarna för att det hon säger är sant.
Hon vill att jag ska komma och hälsa på henne nästa vecka men det tänker jag ju inte göra hur mycket vän jag än är för det blir inte roligt hon full och jag nykter nääää,jag tror inte det då kan jag bli så skit förbannad på henne så jag inte vet vad jag gör.
Och jag tycker bara det är jobbigt att prata med henne i telefonen när hon är så här packad jag hör ju inte hälften av vad hon säger,hon börjar bli för jobbig och jag vill inte radera henne ut från min värld,vill minnas henne som den jag blev vän med,jag ska stålsätta mig och inte svara när hon ringer.
Jag har som sagt hunnit med och sova och tvätta och äta och skriva ett kort till mi älskade make,det var ett kort som jag gillade väldigt det var två tigrar på det och så stog det under."En vän är en som vet om allt man gjort,men ändå tycker om en" det säger mycket tycker jag nu är det snart dags att åka iväg och träffa honom igen åh,vad jag längtar.
Ikväll ska vi spela bingo här på hemmet och jag hoppas att jag vinner något,det får ni veta när jag tittar in nästa gång kram så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0