Resume av dagen.

Nu är klockan halv sex och dagen är defenitivt slut och jag startar kvällen med att skriva lite här och vid 18.30 så bär det av på NA-möte,idag är vi fyra stycken som ska i väg vad jag vet ännu så länge.
Vi hade ART.grupp innan idag och den var intressant,dom ville att vi,skulle sitta i något som dom kallade heta stolen,
då ska till exempel jag sitta på stolen och någon mitt emot mig och skymfa mig så mycket det bara går tills gränsen är nådd då får jag säga ifrån att nu blir jag förbannad,det ska va en bra övning att känna hur man reagerar på ilska,
och lära att känna igen varningssingnalerna,ett konstigt sätt tycker ju jag,men personalen vet ju säkert vad dom håller på med,kan jag tänka.
Men hur eller hur så ville ingen göra den övningen så personalen fick visa hur det gick till och då blev det ännu mer ramaskri,det var till och med för bra för mig och jag vågar ganska mycket,men det blev en bra grupp i alla fall och det var stor närvaro och bara det var ju bra.
Sen käkade vi jätte god mat någon form av kyckling och curry wook,jätte gott jag slafsade nog i mig tre portioner och blev propp mätt,sen bar det av till sängen för min skönhets sömn,jag somnade direkt,som slagen av en hammare,jag var så guda trött och sov som en liten gris fram till att jag skulle ha samtal på samtalet ska jag ha kollat igenom under veckan vad jag gjort för bra saker,annars är man ju bra på att bara se dom neggativa saker man sysslar med så det är faktiskt en bra övning att berömma sig själv.
Hur fel det än känns,vi pratade mycket om hur jag kände mig efter allt som hänt här och jag sa ungefär som jag skrivit här med undantag att jag inte nämnde något om min misstanke om vissa personer samt hur jag verkligen kände av att sätta dit en vän där sa jag inte så mycket om att jag kände mig lite ångest full efter,utan sa bara den biten att det kändes skönt och bra,hon tycker jag gör stora steg framåt och det tycker jag ju själv med,jag är faktiskt ganska nöjd med mitt jobb denna gång,jag hoppas bara att det håller när man kommer ut här ifrån jag är så förbannat osäker ibland,men det hör väl till utvecklingen det med.
Jag var också uppe och pillade lite med min elefant efter samtalet,jag är så otroligt stolt över den och det liknar verkligen en elefant.
Hade uppgiften att duka fram och diska efter kvällsmaten idag och det gjorde jag fort,sen sprang jag iväg för att hinna posta ett brev till min älskade man,som jag faktiskt ska träffa nu på söndag äntligen,jag längtar så mycket efter honom så det gör ont.
Nu efter detta inlägg så öppnar jag direkt ett till inlägg och skriver lite gamla dikter ha det bra så hörs vi när jag säger god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0