Saknad. 1983

Detta land,är dödens land,
det kan ingen neka.
Oh,vackra pojke ta min hand
och känn mitt hjärta vekna.
(
Denna sång är livets sång,
där allas skratt klinga.
Jag vill nu fly med en gång,
men kan inte springa.
(
Här är kallt,men lyssna nu på
klagan man hör varje natt.
När min längtan blir svår är du då
hos din älskade skönhet och skatt?
(
Om du kommer tillbaks som en prins
och ler som en flyktig vind.
Då om jag ännu dig minns,
så skulle jag kyssa din kind.
(
Men du har gjort mig illa,
så stanna där du är.
Så jag kan leva stilla
och glömma att jag varit kär.
(
Jag är nu lämnad åt döden,
ja,han ska bli min man.
När jag blir lämnad i nöden,
skall jag drömma om din ljuva famn.
(
Detta är sången om saknad,
om pojken som en gång mig svek.
För mig var det kärlek och vaka,
för dig var det bara en lek.
(
Detta land är dödens land,
om du inte kommer tillbaka.
Jag vill se mig själv stå i brand,
så att jag slipper sakna.
SLUT
(
Detta är en av mina första dikter som jag blev riktigt nöjd med kommer jag ihåg och lång var den med.
Jag tänkte tillbaka på min första stora kärlek igen,han som dog och var väldigt nere,det ända jag hade att älska var heroinet det är det denna dikt handlar om.
För er som läser är det bara att tolka fritt uti från er själva varsågod.
Hej då på ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0