Svarta katt. 1985

Svarta katt,du svarta katt av natten,
när ont du gör jag dig förlåta vill.
Du vackra katt som korsar människans vägar
och ger oss olycka sorg och död.
Du har korsat min väg allt för många gånger,
så snart är jag väl lika svart som dig.
Svarta katt,du svarta katt av natten,
nu är jag din,du har helt fångat mig.
SLUT
(
Denna dikt skrev jag,som nitton åring och den handlar om den lömska drogen som smyger sig på,jag har alltså fattat att jag har problem med droger och att jag har haft det en lång tid,jag är nere i skåne nu för en lång tid framöver
Jag kommer inte lämna skåne nästa något ffören jag är trettio år fyllda,men det vet jag så klart inte när jag skrev denna dikt.
Denna dikt har jag också spelat in på skiva och gjort sång och musik till,när jag var på ett LVM-hem senare i livet år 2003 muckade jag från det LVM.et.
Nu avslutar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0