Tro,hopp. 1983

Jag jagar en tro,jag jagar ett hopp,
jag jagar en sanning,
men kan inte greppa tag om det,
det är som att jaga en fjäril utan håv.
Fjärilen försvinner upp till solen
och ingen,ingen kan fånga den.
Så och med detta jag jagar,
ty dessa tre ting vill inte finnas här
när människan är så tom,i hålig och ovetande.
Varför denna ondska över allt?
Det finns något annat jag vill se.
Tro,hopp och sanning
alla goda ting är tre.
SLUT
Denna dikt minns jag att jag skrev i förtvivlan,när jag slutat lita på den vuxna världen där det bara fanns lögner och svek och jag kände mig så ensam vad tycker ni om den?


Klicka gärna på reklamen här under :)
show_cravings_ad(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)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0