Vårt nya schema

Nu när vi hade KBT.grupp så fick vi höstens nya schema hur grupperna är inlagda under hösten,jag tänkte att jag skulle skriva av det här så ni vet hur det kommer se ut för mig.
Måndag:  Promenad 8.30
Missbruksgrupp 10.00
Handlingstur 13.00
Tisdag:KBT.grupp  10.00
Enskilda samtal 13.00-15.45
Onsdag:  Missbruksgrupp  10.00
KBT.grupp  12.45
Torsdag: ART.grupp  11.oo
Enskilda samtal  13.00-15.45
Fredag: ADL.grupp  10.00
ART.grupp  13.00
Ja,detta ser inte problematiskt ut,men vi kvinnor gör det komplicerat tyvärr,åtminstone en del av oss
Det är återkommande saker som inte ändrats på exempelvis så är promenaden varje vardagsmorgon kl.8.30
Samt Återsamling varje dag kl.15.45.
Gemensam samling tisdagar och fredagar kl.9.30
Resten är vår fria tid.
Helgerna gör vi vad som faller oss in,om vi sökt permission som måste göras senast tisdagar för veckan som kommer så det gäller att man kommer ihåg det för annars får man gå och dra på hemmet hela tiden och det kan bli ganska segt i längden så det gäller att hålla minnet igång.
Det är självklart så att många här just nu inte är super motiverade,så dom tycker det är för mycket att göra,så det blir en massa gnäll,dom vill ha mer frihet och kunna göra lite som dom vill,ibland funderar jag om dom tror dom är på något djävla vilohem.
Nu är det snart dags för mat köttbullar i tomatsås med pasta,det är en måltid som återkommer ganska ofta.det är mat på burk och ingen höjdare,men äta bör man ju.
I dag på gruppen pratade vi om ångest,det är något som jag lider mycket av i många,många situationer,det var en mycket givande grupp och alla var aktiva.
Sen blir jag så besviken när några efteråt säger att det är blaha grejer vi pratar om.
För mig är det livs viktigt att prata om för att jag ska kunna börja leva ett annat liv där ute sen.
Jag suger i mig som en svamp,jag måste få ett bra vertyg för att kunna kontrollera min djupa ångest där ute i samhället.
I dag kommer en ny tjej hit,alltid roligt med något nytt,jag har inte åtagit mig att bli fadder än,det käns som för stort ansvar för mig,jag har nog med mitt eget.
Efter maten nu,ska jag vila några timmar för jag har inga enskilda samtal idag,jag tycker om att sova på maten,
Det är terapi för mig,bitar faller på plats och jag slipper umgås med dom som jag har svårt för,det är otroligt skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0