Från fall idag.

Som ni har lärt er vid det här laget så händer det inte så mycket nu på morgon kvisten,mer än att jag har hunnit duscha,dricka kaffe,ta min medicin och röka två cigg en själv och en med städerskan och sist men inte minst läsa tidningen.
Jag fick precis veta att sjukdom har drabbat personalen och det är typiskt den i vårt hus när vi ska ut och åka idag,det är ju våran handlings tur idag och sen den personalen som skulle jobba till sju som jag brukar spela alfapet med,så idag får jag vara utan alfapet det känns lite tråkigt faktiskt.
Och som det ser ut nu så kommer det ingen istället och idag så ska det komma en ny tjej och allt,det är så typiskt.
Men det är ju inget som jag kan göra något åt tyvärr,vi tjejer får väl planera veckan själva,tisdag till torsdag,det ska vi väl klara av utan problem för vi är en bra liten grupp just nu.
Det blir alltid så rörigt med sjukdom när man är på behandlingshem för det är så många som blir drabbade.
Men det kommer nog att lösa sig,det brukar det göra.
Jaha,idag vid tolv så åker lilla T hem för gott undrar just hur hon klarar detta?
Jag tror ju inte hon klarar det men man ska inte säga hej för mycket under har ju skett innan så varför inte nu?
Nu ska jag ut och promenera vi ses senare ha en bra dag så länge kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0