Stanna upp ett slag. 2004

Bakom min mur,bakom ett staket,
allting känns som en evighet.
Hur kan man då härda ut,
kan det aldrig få ett slut?
(
Ett fall tillbaks blir ganska hårt,
och att acceptera är så svårt.
Ni vet nog hur det känns,
när i hjärtat det bränns.
(
Men snälla stanna upp ett slag,
drogfri är jag just idag.
Jag lever och jag kämpar på,
varför ska det vara så?
(
Att livet är en kämpig strid,
när man har så ont om tid.
Men fortsett vara positiv,
det finns ju bara detta liv.
(
Att åter få det som var mitt,
inte svart utan helt vitt.
Att inte tveka och inte skynda,
för nu så ska jag sluta synda.
(
Men snälla stanna upp ett slag,
drogfri är jag just idag.
Jag lever och jag kämpar på,
varför ska det vara så?
SLUT
(
Denna dikt skrev jag på LVM hemmet jag hade tänkt göra en sång av den men det blev aldrig så tyvärr,strax efter var jag klar med mitt LVM och gick ut,men bara för en kort tid sen hamnade jag på LP hemmet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0