Nu blev jag lite arg.

Ja,vi börjar inte med den delen utan tar lite runt om kring först,jag vet inte om jag skrev om vad vi pratade om på gruppen idag,jag har inget minne av det,så i så fall får ni en repetition,det skadar aldrig.
Vi pratade om känslor,det är ett ständigt återkommande ämne på behandlingshem över lag,men det är också dom fördömda känslorna som krånglar till det för oss missbrukare men säkert är dom mycket bov i sunda människors liv med.
Det blev en mycket intressant grupp som varade nästan en hel timme,utan att man tänkte på det,så här var alla delaktiga åtminstone dom som var med.
Jag kan ju bara röja mina egna ord när det gäller grupperna,så håll till godo med dom.
Jag har i nästan hela mitt liv gömt mina känslor bakom en enda och det är ilskan och det har gjort att jag hamnat i återkommande trubbel med rättvisan och nu när jag gått med en längre tids drogfrihet så börjar murarna falla och jag märker att jag börjar känna och mitt sätt att bli av med min ilska är att undvika vissa sittuationer och försvinna fort från omgivningen när jag känner att jag börjar koka.
Detta sätt är ju inte det bästa tänkbara men det funkar ju tills jag lär mig andra sätt som jag förhoppningsvis gör här på hemmet.
Sen åt vi god mat och jag gick och la mig efter maten och sov som en stock jag drömde en knepig dröm som innehöll mig K och en personal samt O,det var mer folk med men det var bara en kort episod jag minns.
Den slutade i alla fall med att O stog med en gitarr och spelade och sjöng för oss,det var en egen låt och det roliga var att jag aldrig hört den innan så den måste ha kommit till där i drömmen,synd att jag inte kom ihåg hur den gick,det var en väldigt bra melodi med.
Det jag kommer ihåg så var det när han drog det sista ackordet på gitarren så tittade han bakom en skärm och sa högt och tydligt "så tack rättsväsendet"
Ja,det var en märklig dröm,men jag rycktes upp ur den av att matklockan plingade,nu var det dags att fira T,hon hade önskat sig marängshwish eller hur det nu stavas.
Hon fick en present med ett presentkort på 200 kronor på en affär som hon kommer ofta till.
Hon ville inte att vi skulle sjunga för henne så vi hurrade bara.
Då kommer min kontaktperson fram och frågar om jag ringt och frågat banken om internet anslutning,det tyckte jag var lustigt,efter som jag tänkte på det i morse,men det var ju bra för annars hade det aldrig blivit av.
Och nu kommer det jag blev arg över,för jag lät min kontaktperson ringa åt mig och då säger den banken som jag tillhör att det bara är att gå in på en bank som tillhör samma kedja så tar det fem minuter.
Då blev jag arg,för så var inte mina erfarenheter,jag stog ju inne på den banken han från min bank rekomenderade för bara någon månad sen och då höll dom på att krångla i över en timme tills dom kom på att det inte gick att få igång någon internet anslutning till banken om jag inte böt konto till deras bank och det hela slutade då med att jag svättades och mådde dåligt och kom ut med ett sparkonto som dom lyckats ordna i min egen bank så då kände jag mig misslyckad och besviken.
Och så säger dom så här nu,åh om ni visste hur arg jag är,jag pallar inte stå där och förnedra mig en gång till,men nu har min kontaktman lovat mig att följa med mig dit,ja det är bra för annars kommer jag ut där ifrån utan internetbank igen jag lovar för jag är så rädd för det nya.
Ja, jag skriver lite nu för sen ska vi på handlingstur när jag brukar skriva så håll till godo så länge vi hörs senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0