Nu har vi ätit omelett.

jag har inte varit inne så mycket så jag får väl skärpa till mig nu,på promenaden idag så var det jag och T,den nya killen följde inte med för han var inte på plats och jag vägrar jaga människor,vill dom följa med så får dom vara på avtalad tid när det är dags att gå,annars får det vara.
Sen var det gemensam morgonsamling,det ända jag satte upp mig på i veckan var NA-mötet på torsdag,annars ingenting,sen gick vi ner till huset och hade våran egen lilla morgonsamling och det var inget speciellt där heller.
Sen var det KBT-grupp och den brukar jag tycka om vi pratade om depression och om hur man lättast kan ta sig ur en sådan.
Det var som vanligt mycket gnäll och sånt kan göra mig vansinnig,där sitter jag och försöker anstränga mig för att försöka förstå om jag någon gång lidit av en depression eller inte,för mig har det varit tabu att sätta en sån ettikett på mig själv det låter så sjukt och jag har nog aldrig förstått vad depression egentligen är,men att då sitta och höra en massa suckar och komentarer att det inte är bra och att man inte vill sitta där och riskera att hamna i något som man inte har,det är djävligt irriterande faktiskt,men idag bet jag ifrån och sa att jag ville suga upp så mycket kunskap som möjligt och att detta var i förebyggande syfte och alla grupper kan inte vara roliga och någonstans vet vi alla att riskerna ökar när vi kommer ut här ifrån och är man då fullmatad med strategier så är risken större att man inte återfaller i sna vanemönster,dom andra blev tysta men jag vet ju inte om jag gjorde mig något lite ensammare på flanken att vara motiverad men nu bryr jag mig inte längre,jag måste vara rädd om mig.
sen var det mat vi fick sjömansbiff som var super god.
Sen nästan sprang jag in på rummet för nu var jag trött och ville sova och sov må ni tro att jag gjorde från 12.40 till 15.00,det var inte illa det sen helt groggy gick jag upp för jag tänkte pyssla lite med min elefant som jag håller på och gör,men det blev inget av med det för personalen där var inte där om man kan säga så,så vi får väl göra ett nytt försök imorgon.
Återsammlingen var lite extra idag för K har kommit tillbaka idag,efter fjortondagars vistelse på annan ort,det var faktiskt lite kul att se henne igen ändå,fast till kvällsmaten som var omelett så blev det lite tryckt stämning när både K och M var samlade men dom skötte det snyggt dom till och med kramade om varandra,men hur länge håller det?
Förhoppningsvis till M åker på onsdag,om hon nu åker det vet man ju aldrig förren hon är borta,hon har säkert räknat ut en strategi hur hon ska göra för att få vara kvar,det slår jag mig i backen på.
Jag har bokat besök till min älskade man idag och skrivit alla mina ansökningar så det känns som helgen ännu en gång är räddad hurra.
Precis nu så ringde min man sitt veckosamtal till mig och det blev så kort så han blev lovad av vakten att han fick ringa igen i morgon så då har jag något att se fram emot plus att jag ska till en av lägenheterna vilken underbar onsdag det ska bli.
Nu finns det för tillfället inget mer att skriva om så jag återkommer när det är dags att säga god natt om det inte händer något katastofalt innan,så hej på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0