Att spara pengar.

Godmorgon alla morgon pigga,som sitter ute i stugorna och bara har väntat på detta inlägg,bättre sent än aldrig.
Jag har hunnit med duschen,ciggen kaffet,en tvätt i maskinen och att räkna pengar,jag lägger alla små pengar i en kakburk och idag tyckte jag det var på tiden att räkna skramlet och hör och häpna det var 825 kronor och det är inte illa,den som spar han har och det ska jag sen sätta in på mitt sparkonto och när det är riktigt mycket så ska jag hitta på något riktigt roligt för pengarna förmodligen med min son Allex,vi kanske ska ta en resa på en vecka till något varmare land,vi har aldrig gjort något sådant tillsammans så det är ju på tiden när man är nykter och städad på alla sätt.
Men det finns som vanligt lite hakar här och där,för vi har redan pratat om det redan att eventuellt resa iväg redan nu i november när Allex fyller år,men jag har inte tagit upp det med mina kontaktmän än,för jag är så rädd att få avslag,jag är ju ändå på ett behandlingshem så ett nej skulle ju inte förvåna mig,men det retfullaste av allt är att jag vet att jag inte kommer dratta dit på resan,för det är för osäker mark för mig,jag skulle aldrig våga snurra till det och tappa kontrollen,vilket jag gör om jag sätter igång,för det är för osäkert för mig och sen att inte förglömma så har jag ju Allex med mig och honom skulle jag inte palla att göra bort mig för inte på en resa i alla fall,men det vet ju inte personalen här,så vi får väl se hur det går när jag lägger fram förslaget för dom,det ska bli spännande faktiskt.
Nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli tio och min son ska komma,det är alltid lika förväntansfullt,
Jag väntar också på att det ska sluta regna och att tvätten ska bli klar så jag kan hänga upp den.
Det ska ju vara sol när vi ska spela minigolf om vi nu får plats i bilen förstås,men det får vi nog.
Vi får väl se hur min blogg kommer se ut när vi,eller rättare sagt Allex har satt tänderna i den,det blir spännande.
Här på bygget så sover dom flesta än och det har verkat lugnt i natt,men det vet man inte ändå för sover jag så sover jag.
Jag avslutar här och vet inte när jag kommer in igen efter som min son är här idag,men vi går nog in någongång under dagen.
Ha det bra så länge och vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0