Efter middagslur.

Lite yr är jag allt,har precis vaknat efter min middagslur.
Det var många om och men innan jag väl hamnade i sängen,det kändes så otroligt skönt,när man precis stoppat i sig fläskstek och rå stekt potatis som var hur gott som helst och för en gångs skull tyckte alla om maten och det är mycket ovanligt faktiskt.
Innan maten hade vi grupp ART.grupp och alla var samlade där med kors i taket,vad har hänt har dom fått något hårt i huvudet eller?
Men denna grupp är faktiskt den mest omtyckta gruppen vi har.
Här handlar det mycket om rollspel och kroppsspråk bland annat,idag var det om kroppsspråk och det lockar ju många.
Alla var aktiva som också börjar bli lite konstigt,för så brukar det absolut inte vara men det känns ju bra.
En sak som gör ART.gruppen speciell för många just nu är den lilla aktivitet som händer precis innan gruppen slutar.
Jo,då tar man en lapp och en penna och sen får man skriva saker man vill göra på små lappar och lägga i en burk.
Och då kan man skriva precis vad som helst,som man skulle vilja göra med resten av gruppen efter tio gånger.
Sen tar gruppledarna en lapp efter tio gånger och så gör vi helt enkelt det som står på lappen.
Och är man då närvarande under alla gånger så är det stor risk att ens egen önskan blir av,för man får bara skriva en lapp om man är närvarande,det är faktiskt ett himla bra sätt att få folk att vara närvarande.
Nu över till min berömda tupplur.
Precis när jag lagt mig så låg jag och läste och kände hur jag flöt bort och in i sömnen då började brandlarmet,så det var bara på med skorna och ut till samlingsplatsen vid flaggstången,helt yr var jag och det var inte många som kom ut,men det är ju några med överlevnads instinkten kvar som någon sa,även om det är övning så får man ju ta det på alvar anser jag,men det är jag det och inte alla.
När jag precis fått av mig skorna och lagt mig igen ringer det igen,jag upp,ut men då sa vaktmästrarna till mig att denna gång kunde jag gå in igen så då gjorde jag det.
Hur fan funkar man igentligen?  Så hade jag väl inte gjort om det brann får jag väl hoppas,men jag somnade in och hörde några få tappra stå utanför vid flaggstången igen innan jag somnade
Nu är det tid för mig att gå upp och dona lite med mitt elefantprojekt vi hörs lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0