En kärleksförklaring. 1983

Jag lutar mig över dina tankar,
ute att röva din frid.
En rövare ibland dina sinnen,
som lever på lånad tid.
(
Jag sticker ett hål i ditt hjärta
och ber om att något ska komma ut.
En troende ibland dårar,
som dör så fort din kärlek tar slut.
(
Jag ber om din lycka
du ger mig den tillslut.
En tiggare ibland dina vänner,
som älskar dig mer för varje minut.
SLUT
(
Denna dikt säger mer om att jag var i avsaknad av kärlek och bara ville ha en massa känslor och aldrig ge tillbaka
så var det nog för jag kunde inte älska,men jag gjorde ju tappra försök att skriva poesi om kärlek för det trodde jag hörde till och ni ska få se det kommer mer sådana dikter ska ni se.
Nu ska jag ut och promenera så ha det så bra så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0