En tanke efter maten.

Jaha nu har hela dagen gått och jag har sovit från kl 13 till kl.14.30 det är ganska många timmar,jag och en annan tjej började ju göra kalopps vid 8.30 tiden efter som vi skulle på loppis sen och då skulle maten vara färdig,vi förberedde allt så det bara var att ställa fram det vid 12.
Vi var ett tappert gäng som åkte iväg fem stycken närmare bestämt samt personal som skulle gå med tre stycken som hade stjärna det måste vara ett helvette kan jag tänka för det var ganska mycke folk där.
Jag och min kökskolega plöjde igenom loppis prylarna,jag hittade 2 elefanter för 15kr och en prylhylla för 5kr så jag kom billigt undan men var jätte nöjd och faktiskt resan smärtfritt denna gång det var också otroligt skönt.
Jag skrev fel innan vi var sju stycken som följde med.
När vi kom hem så var det dags och smaka på våran kalopps och den var faktiskt god,lika god som den luktade och det säger inte lite det.
Sen ropade min kudde på mig,jag la mig och somnade direkt så jag måste ha varit otroligt trött,nu börjar jag längta efter i morgon då min son kommer hit och hälsar på,jag tycker det är hela veckans höjd punkt,det är så roligt att ha honom här,jag slappnar av och blir en helt annan människa och det är skönt,även om vi inte gör så himla mycket,så är vi tillsammans och det är underbart.
Vi ska ut i veckan min son och jag och det ska bli roligt tycker jag.
Nu i kväll åt vi Pasta med fläskfile och gorgonsola sås,men eftersom det blev tidigare mat redan vid 16,så var jag inte så hungrig annars var det säkert gott.
Nu är det tyst och fridfullt på hemmet antingen har dom lagt sig efter maten eller så tittar dom på fotboll något av sakerna,det är lite halv segt här på helgerna,men det kan vara skönt det med.
Det är två tjejer här som just nu inte drar jämt dom försöker nog konkurera ut varandra om uppmärksamheten och då börjar dom två bråka och efter som jag helst inte vill ha med någon av dom att göra,så blir det ganska jobbigt,när båda försöker vinna över en till deras läger och man vill inte vara i något för jag tycker inte om någon av dom,för dom är samma skrot och korn fast på olika sätt.
Men dom har varit i luven på varandra mer eller mindre hela tiden jag har varit här.
Usch tjej tjaffs är det värsta jag vet.
Nu ska vi snart åka på handlingstur jag har skrivit upp mig,men funderar fortfarande på om jag ska med eller inte,det är ju inte försent att bestämma sig fören bussen ska åka och det är först kl.19,det går inte tidigare för det är för lite personal.
Jag återkommer när jag går och lägger mig ha det bra så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0