God morgon 8 september.

Jaha,nu är det ännu en morgon på hemmet,har varit uppe några timmar.
Idag är det många som kommit nya som ska iväg på hälsokontroll,det är en sak som alla får göra som kommer hit,
då ska man vara på fastande mage från kl.24.00,men så vitt jag såg så var det många som både rökte och drack kaffe i morse.
I natt har jag hört att det varit många som varit uppe och härjat,så nu är väl festandet igång igen,jag fattar inte att personalen inte griper in.
Idag är det vårat hus som har hand om hela veckans planering,i huset för kvinnor är det många viljor,så det är svårt att komma överens,men det lyckades denna gången med,men jag tycker det är lika jobbigt varje gång.
Så idag har vi gemensam morgonsamling vid 9.30,då man talar om veckoplaneringen och då alla som är där har möjlighet att skriva upp sig på det dom vill vara med på,då gäller det att man verkligen skriver upp sig för annars så får man absolut inte följa med,det är hårt men bra.
Nu ska vi snart ut och promenera,det är höjdpunkten på hela dagen,man känner sig så nyttig.
Den här promenaden har vi hållit på med i ungefär tre veckor nu och än så länge är det bra uppslutning.
Idag står det på chemat att vi har KBT grupp nu på förmiddagen,det är en av dom bästa grupperna vi har,efter den så brukar jag ha mycket tankar så då får ni ta del av dom.
Nu när det börjar bli höst så kommer det många info besök,så innan man vet ordet av så är vi nog fullt hus igen.
För på hösten så är det ingen som trånar efter att vara ute i kylan.
Jag avslutar här men återkommer under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0