Lite funderingar.

Jaha,nu är jag tillbaka,vi har precis haft grupp och det var en mycket intressant grupp,som handlade om akut abstinens,samt post akut abstinens.
Den akuta abstinensen är ju den som kommer direkt efter man slutat med,sitt missbruk och det är ofta den som gör att man inte vågar sluta med drogen/alkoholen för den är så påtaglig och smärtsam.
Jag har ju försökt bryta själv många gånger,men det har ofta lett till att jag tillslut känner att jag inte står ut att vara i den smärtfyllda abstinensen och uppsökt avgiftning eller hamnat på sjukhus eller helt enkelt fortsatt att missbruka.
Den andra fasen den postakuta abstinensen som sträcker sig över många år,rättaresagt upp till två år,har jag faktiskt inte vetat om att den finns så det var skönt att höra att mycket av min fumlighet och mina humörssvängningar beror på den,då är jag inte påväg att bli galen som jag ibland kan tro.
Det kusliga var tiden,tänk att känna sig så här i upp till två år,det är ju en otrolig tid och det får mig att fundera på,hur illa man gjort sin kropp igentligen,det är ju inte klokt.
Det var en liten grupp idag men mycket aktiv...jag tycker det är roligt att det är fler än jag som öppnar käften nu för tiden,då känns det mer givande och man får bekräftat att man inte är ensam om att känna dessa känslor.
Idag så har vi ju två grupper så idag skriver jag fyra inlägg,för det är ju ganska intressant att ventilera vad som händer med mig efter gruppen.
Jag funderar på att gå med en liten anteckningsbok så jag kommer ihåg allt som händer med mig och andra under dagen så jag inte missar något speciellt.
Jag har glömt att fråga hur det gick med mina ansökningar,det är nog för jag är lite rädd för ett nej,men varför skulle det hända? Det är nog bara så jag fungerar.
Nu när jag börjat skriva lite om mina känslor under dagen så märker jag att jag blivit mer lugn i själen,det är nog en form av terapi för mig det med.
Jag återkommer efter nästa grupp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0