Morgon kaffe 12 september.

God morgon hemmet och alla andra som kommer läsa detta.
I dag är det lördag och vi ska åka iväg på loppmarknad idag vid 11 snåret,jag älskar loppmarknader det finns alltid något man hittar och jag är som vanligt ute efter elefanter.
Innan dess ska jag och en annan tjej göra kalopps,så det gäller att ligga i redan på morgonen.
Jag har redan hunnit dricka ett antal koppar kaffe nu på morgonen och jag har tagit min medecin och läst tidningen.
Det är dimmigt idag med,men just nu när jag skriver detta så har solen börjat att tränga igenom,så det blir nog vackert väder i dag med.
Redan vid halv sju i morse så hörde jag ringklockan ringa,det var en viss donna som jag pratat om ganska mycket som kom för att ta sin medecin,hon tänker inte på personalen ett dugg,utan bara på sig själv är hon vaken så ska hon ha sitt,jag tycker faktiskt synd om personalen.
I dag så kommer alla sova länge för så är det alltid på helgerna,så då får man lugn och ro att sitta och tänka på sitt eget och det är jätte skönt tycker jag,jag satt och tänkte på att i morgon har jag skrivit denna blogg i en vecka,det är inte klokt vad tiden går.
Det känns som jag hållit på att skriva i flera år,det har redan blivit en vana,en bra vana.
Vi satt ute på altanen,jag personalen och en annan klient och började prata skulder,usch villket deppigt ämne.
Men jag har ju faktiskt betalat igen alla mina skulder till kronofogden,men har en massa kvar till inkasso,så det gäller att beta av dom innan dom kommer till kronofogden.
Det är ett gissel alla har som är missbrukare,att man beställer en massa skit och får böter och tar lån och vad man nu sysslar med och det följer ju med en sen när man ska försöka komma igen,det är väldigt svårt att komma igen när man hamnat i skuldfällan.
Nu ska jag snart ut och börja med maten kalopps köttet ska ju koka i närmare två timmar och vi ska ju åka iväg vid elva.
Jag skriver senare när jag varit på loppisen,undrar i mitt stilla sinne hur den resan blir,det är som sagt var ett stort projekt när hemmet ska ut på något Ha en bra dag så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0