Nu är det mörkt ute.

Jag ordnade kvällsmaten och disken idag tillsammans med en annan tjej det funkade bra,sen bar det av på en liten handlingstur då handlade jag en himla massa bindor,så det räcker ett tag,om ni bara visste vad jag hatar mensen,nu tycker jag att den kan försvinna.
Jag köpte en chokladkaka som jag tänker vräka i mig nu,men choklad suget kan jag inte skylla på mensen,för jag äter lika mycket choklad ändå,en mycket ful ovana,men det är så förbannat gott.
Tjejen som är på sjukhuset kom inte hem idag heller det måste vara mycket alvarligt.
Den nya äldre tjejen som kom i måndags har jag träffat innan,vi har varit på samma LVM-hem för några år sen,där ser man vad världen är liten.
Jag fick brev från min underbara man idag han saknar mig och han hade läst en dikt i tvättstugan där han jobbar i fängelset,den var så fin,jag orkar inte skriva mina dikte i dag det får bli när jag känner för det.
Men den dikten som min man skrev till mig som han hittat i tvättstugan som fick honom att tänka på mig den ska jag skriva av nu till er.
Det finns en blomma vit som snö,
den kan aldrig vissna,aldrig dö.
Denna blomma känner du igen,
trofast vänskap och kärlek heter den.
Den var väl fin tycker jag tänk att han skriver ner en dikt till mig,det är inte mycket man vet om människor i förändring och det här är en vacker förändring,han är underbar jag lovar.
Jaha och sen till det här huset som jag skulle kolla upp och gå och ta en lapp med telefonnummret,det gjorde jag.
Men jag är för harig för att ringa själv då kommer min osäkerhet fram,det beror nog på att jag aldrig gjort något sådant innan,så jag bad faktiskt hon som jobbade natten att ringa åt mig och lossas att jag var bortrest för närvarande och hörde sig för lite grann.
Huset kostade 295000 det har jag aldrig råd med och sen kostar det ungefär 100.000 att renovera upp så jag kommer avvakta och se om det blir sålt annars kanske man kan hyra det eller så sänks priset.
Jag gick in på blocket och kollade vem säljaren var och det var samma hyresvärd som till en lägenhet jag kollade in och visade lite intresse för men som jag sen började tveka på för att jag hörde så mycket skit om honom,av han som har den lilla affären här i byn,så jag vet inte om jag vill.
Men jag är säker på att någonstans att bo,det kommer ordna sig på ett eller annat sätt,när det är dags för det,bara det inte blir i den stad jag bodde i innan,så blir allt bra.
Ja,lugnet ligger över hemmet tillsammans med mörkret som jag tycker är så kusligt,nu händer det nog ingenting struligt på ett tag,men man får väl se hur det går för dom små tjejerna imorgon då faller domen över dom,fast den ene inte är här.
Ja,då är det dags att säga god natt till både er läsare och till hemmet.
God natt ses i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0